<اسرائیل فوراً به پیمان منع اشاعه سلاح هسته‌ای بپیوندد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 945
نویسنده : کامران وزیری
 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هیچ کشوری نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد، تأکید کرد: اسرائیل باید بدون تأخیر به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای بپیوندد.

خبرگزاری فارس: اسرائیل فوراً به پیمان منع اشاعه سلاح هسته‌ای بپیوندد
 

به‌گزارش  خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که در اجلاس جهانی خلع سلاح اتمی در مقر سازمان ملل در نیویورک سخن می‌گفت، تأکید کرد که اسرائیل باید بدون تأخیر به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) بپیوندد.

وی همچنین از سوی جنبش عدم تعهد «نم» پیشنهاد کرد روز 26 سپتامبر (چهارم مهر ماه)، به عنوان روز جهانی امحای کامل سلاح‌های هسته‌ای نام‌گذاری شود.

رئیس جمهور در آغاز سخنانش اقدام برخی کشورهای غیرهسته‌ای در انصراف داوطلبانه از بهره‌مندی از سلاح‌های اتمی خود یا انهدام آنها را که نقش ارزنده‌ای در خلع سلاح هسته‌ای ایفا می‌کند، ستودنی دانست.

روحانی افزود: می‌خواهم به نقش اساسی مناطق عاری از سلاح‌های هسته‌ای در روند خلع سلاح هسته‌ای و صلح و امنیت بین‌المللی اذعان کنم و لازم می‌دانم از نقش تعیین‌کننده کشورهای غیرهسته‌ای به ویژه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که بخش عمده اعضای این منطقه را تشکیل می‌دهند، تمجید کنم.

وی تأکید کرد: از طرف جنبش عدم تعهد از همه کشورهای هسته‌ای می‌خواهم تا پروتکل‌های الحاقی به همه معاهدات مربوط به ایجاد این مناطق را تصویب کنند و هر گونه تحفظ و یا اعلامیه‌های تفسیری که با هدف و منظور آنها در تعارض باشد ملغی ساخته و وضعیت غیرهسته‌ای این مناطق را محترم شمارند.

رئیس جنبش عدم تعهد در ادامه سخنانش گفت: مصرّانه از دولت‌های هسته‌ای می‌خواهم نسبت به امضای هر چه سریع‌تر و بدون تحفظ پروتکل مربوط به معاهده منطقی عاری از سلاح‌های هسته‌ای منطقه جنوب شرق آسیا و اسناد مربوط به آن مبادرت ورزند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: متأسفانه حدود 4 دهه تلاش بین‌‌المللی برای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه، با ناکامی مواجه شده که در این راستا، اتخاذ گام‌های عملی عاجل برای ایجاد چنین منطقه‌ای ضروری است.

وی تصریح کرد: اسرائیل به عنوان تنها غیر عضو پیمان عدم اشاعه سلاح هسته‌ای (NPT) در این منطقه باید بدون هیچ‌گونه تأخیری به این معاهده بپیوندد تا همه فعالیت‌های هسته‌ای در منطقه تحت پادمان‌های جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

رئیس شورایعالی امنیت ملی گفت: جامعه بین‌المللی باید به تلاش‌های مضاعفی از حمایت در شکل‌گیری این منطقه که ایجاد آن سهم مهمی در تحقق خلع سلاح هسته‌ ای خواهد داشت مبادرت کند.

وی افزود: در این راستا تأکید می‌کنم که دولت‌های غیر متعهد عضو پیمان عدم اشاعه هسته‌ای مصرّانه خواستار برگزاری فوری کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه با مشارکت همه کشورهای این منطقه هستند تا از هر گونه پیامد ناخواسته‌ای در این زمینه پیشگیری گردد.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: